Ieškoti padangų:









Motociklu padangos

Iš visų motociklo padangų savybių, sukibimas yra svarbiausia, nes sukibimas apima padangos gebėjimą greitai stoti neužblokuojant ratų staigaus stabdymo metu, greitėti neprarandant sukibimo ar darant posūkius ir keičiant kryptį be praslydimo. Kitaip tariant, sukibimas yra tapatinamas su saugumu.

Specifinis padangos sukibimas priklauso nuo dviejų pagrindinių veiksnių:

 

 

Padangos cheminė sudėtis

Padangos cheminė sudėtis

 

Guma, žinoma, yra pagrindinis komponentas, bet taip pat yra daug kitų junginių ar cheminių elementų, tokių kaip pvz. silicio dioksidas. Tiksli padangų sudėtis yra griežtai gamintojų saugoma kaip industrinė paslaptis.

Dažniausiai minimos "minkštos gumos" ir "kietos gumos" skirtingų padangų sudėtys. Minkšto gumos mišinio padangos leidžia iš esmės daugiau sukibimo kaip kieto mišinio padangos. Nors žiūrint iš kitos pusės, minkšto mišinio padangos žymiai greičiau dyla negu kieto mišinio.

Padangos temperatūra

 

Kiekviena padanga, ir kartu kiekviena cheminė tam tikros padangos sudėtis, turi optimalios veiklos temperatūros diapazoną. Kiekviena padanga turi didžiausią sukibimą esant tam tikrai temperatūrai, arba tam tikrame temperatūros intervale. Sukibimas didėja kartu su padangos temperatūra tol, kol pasiekiamas didžiausias sukibimas. Paskui sukibimas pradeda mažėti (dažnai tuo pačiu metu kaip padangos protektorius blogėja), jei temperatūra ir toliau kyla.

 

Padangų temperatūra didėja priklausomai nuo mechaniniu veiksnių, kuriems priklauso: vairavimas, greitėjimas, stabdymas ir posūkiai, tai visi veiksmai, kurie sukelia padangų temperatūros padidėjimą. Kaip taisyklė, minkšto mišinio padangos turi didesnę eksploatavimo temperatūrą nei kietos gumos padangos, jos taip pat užtrunka ilgiau kol pasiekiama jų darbinė temperatūra.


Be ypatingo kiekvieno padangos modelio sukibimo pasiekiamo tam tikroje temperatūroje, reikia taip pat atsižvelgti į tai, kad sukibimas taip pat priklauso nuo sąlyčio su važiuojamuoju paviršiumi ir to paviršiaus būkle. Kuo daugiau sąlyčio tarp padangos ir paviršius, tuo didesnis sukibimas. Jei paimamos dvi vienodo platumo padangos, tai padanga kuri turi labai mažai protektoriaus arba jo neturi visai (slikas) turi geresni sukibimą nei padanga su daug grubaus protektoriaus. Tačiau šis palyginimas tinkamas tik esant sausam asfalto paviršiui.

Iš tiesų, šlapiame paviršiuje, didelė (plati) padanga su negiliu protektoriumi turi didesnį pavojų sukelti akvaplaningą. Akvaplaningas, tai reiškinys kuris nutinka tada, kai padanga netenka sukibimo su šlapiu keliu. Kontaktas su kelio paviršiumi sumažėja iki nulio taip sukibimas taip pat sumažėja iki nulio. Protektoriaus vaidmuo evakuoti (išstumti) vandenį ir sustabdyti nuo susidarymo vandens bangą padangos priekyje - akvaplaningo reiškinių priežastį.

 

Ką reikia turėti galvoje renkantis padangas?

 

Kiekvienas padangos tipas turi savo ypatybę. Pirmiausia reikia nustatyti naudojimo sąlygas (kelio paviršių, kuriuo dažniausiai naudojatės, motociklo galingumą ir t.t.), kad galėtumėte pasirinkti tinkamas padangos.

 

Pavyzdžiui: "Sport" tipo padangos, nebūtinai bus padangos, kurios suteikia geriausią sukibimą, jei motociklas yra daugiausiai naudojamas trumpoms miesto kelionėms ar šaltomis ir drėgnomis oro sąlygomis. Nors teoriškai "Sport" tipo padangos suteikia maksimalų sukibimą, kuris yra daug didesnis nei normalių paprastiems keliams skirtų padangų, jos niekada neturės galimybės pasiekti maksimalaus sukibimo, nes negalės pasiekti savo optimalios darbo temperatūros, per trumpas miesto keliones.

Ant šlapio paviršiaus, "Sport" tipo padangos gali sukelti akvaplaningo grėsmę atsižvelgiant į jų santykinai negilaus protektoriaus trūkumą (ar jo visišką nebuvimą). Šio tipo naudojimui, paprastos, kasdieniniam naudojimui skirtos padangos būtų labiau tinkamos. Jų darbinė temperatūra yra santykinai žema ir žymiai greičiau pasiekiama, tad padanga veiks savo optimalios temperatūros intervale ir tokiu būdu suteiks didesnį sukibimą negu šalta Sport tipo padanga. Be to, ant šlapio paviršiaus, tokia padanga dėl jos protektorius dydžio padės sumažinti akvaplaningo riziką.

 

Motociklų sportinio tipo padangos

sportinio tipo padangos

"Sport", "Supersport" arba "Hypersport" padangos yra minkštos gumos padangos, kurios skirtos naudoti keliuose, sportui ir retkarčiais lenktynių trasose. Šių padangų darbinė temperatūra yra santykinai aukšta, tačiau ne tokia didelė, kaip lenktynėms skirtų padangų. Šio tipo padangos neturi daug protektoriaus.

Šio tipo padangos paprastai yra gamintojo montuojamos ant sportinių motociklų. Išskirtinis sukibimas pasiekiamas su moderniomis "Sport" tipo padangomis, ypač ant sauso paviršiaus, tačiau protektoriaus trūkumas ir santykinai aukšta darbinė temperatūra padaro jas sunkiai naudojamas lyjant lietui.

Jų naudojimo trukmė yra maža, tai priklauso nuo gumos minkštumo naudojamo šių padangų gamybai.

 

Motociklų Sportinio tipo/ Kasdieniams keliams skirtos padangos

 

 

Sportinio tipo/ Kasdieniams keliams skirtos padangos

Šios padangos taip pat dažnai vadinamos "Sport / Touring" padangomis - jos dažniausiai būna vidutinio kietumo gumos mišinio, kuris suteikia labai gerą sukibimą (dėl plataus protektoriaus) ir darbinę temperatūrą, kuri yra mažesnė nei Sportinio tipo padangų. Jų naudojimo trukmė yra ilgesnė nei sportinio tipo padangų.

 

Šios padangos tinka įvairiam naudojimui - nuo kasdienės kelionės miesto gatvėmis iki kiek ilgesnių kelionių.

Motociklų kasdieniams keliams skirtos padangos

kasdieniams keliams skirtos padangos

"Road" arba "Touring" padangos yra pagamintos iš kietos gumos ir yra žemos eksploatavimo temperatūros, kuri yra greitai pasiekiama. Jos suteikia gerą sukibimą ir paprastai turi daug protektoriaus, todėl jos yra labai saugios šlapiame kelyje. Kadangi šios padangos yra iš kietos gumos jų naudojimo trukmė yra ganėtinai ilga.

Dėl jų greito optimalaus sukibimo pasiekiamumo (nes joms įkaisti reikalinga žema temperatūra) šios padangos yra rekomenduojamos miesto kelionėms. Šios padangos taip pat gali būti naudojamos kiek ilgesnėms kelionėms. Bandant naudoti šias padangas sportui gali greitai privesti jas prie jų sukibimo ribos.

Mišraus naudojimo motociklų padangos

Mišraus naudojimo padangos

"Mixed" arba "Trail" padangos yra montuojamos ant motociklų, kurie gali palikti asfaltuotus kelius ir važiuoti žvyruotais keliais (tai Turistinio arba Enduro tipo motociklai). Kaip jų pavadinimas rodo, šios padangos gali būti naudojamos tiek asfalto, tiek žvyruotais keliais. Jų pagrindinė savybė yra labai platus protektorius, ypač ant galinės padangos, kuris suskirsto padangą į blokus. Tai pagerina vairavimą ant birių paviršių.

 

Šios padangos paprastai yra gaminamos iš kietos gumos. Jos turi santykinai mažą darbinę temperatūrą ir labai ilgą naudojimo trukmę. Jos suteikia gerą sukibimą, nors tas sukibimas ir yra mažesnis nei kasdieniams keliams skirtų padangų. Taip yra dėl grubaus protektoriaus kuris turi ganėtinai mažą sąlyčio paviršių su keliu.

Šios padangos tinka įvairaus paviršiaus keliams. Jos yra plačiai pritaikomos kelyje nors sukibimo riba yra gana greitai pasiekiama dėl grubaus protektoriaus mažo sąlyčio su keliu. Motociklininkams, kurie dažniausiai važiuoja asfaltuotais keliais, geriau pasirinkti kasdieniams asfaltuotiems keliams skirtas padangas, o ne mišraus naudojimo padangos.

Motociklų bekelės padangos

bekelės padangos

"All terrain" ar "Cross" padangos turi labai grubų protektorių, tam kad būtų kuo efektyvesnės visose stichijose (žvyre, purve ir pan.). Šios padangos yra daugiausia naudojamos motokroso trasose, karjeruose, ir miško keliuose kur grubus protektorius padidina sukibimą ant įvairių paviršių. Šios padangos nėra labai efektyvios ant asfaltuotų kelių nors jas galima naudoti pervažiuojant iš trasos į trasą trumpais atstumais.


Reikia pažymėti, kad su kai kuriomis krosui skirtomis padangomis neleidžiama važiuoti ant asfaltuotų kelių, tuo atveju gali prireikti priekabos.

Motociklų lenktyninės padangos

lenktyninės padangos

Tai dažnai vadinama "trail", "track" ar "race" padangos. Jos yra skirtos naudoti tik uždarose lenktynių trasose. Jos yra pagamintos iš labai minkštos gumos ir geriausiai veikia esant labai aukštai temperatūrai, kuri yra pasiekiama tik naudojant padangas lenktynių trasose. Tai yra dėl ekstremalių sąlygų su kuriomis padangos susiduria trasoje: didelis greitis, milžiniškas pagreitis, stiprus stabdymas ir intensyvi šoninė jėga.

 

Įvairūs šių padangų modeliai dažnai yra skirtingo gumos kietumo: Kieto (Hard) – Vidutinio (Medium) - Minkšo (Soft). Šie terminai yra santykiniai: "Hard" lenktyninės padangos, dažnai bus pagamintos iš gumos, kuri yra minkštesnė nei "Sport" tipo padangų. Kai kurie modeliai būna kompozicinio mišinio: jie turi skirtingo minkštumo gumos dalių įvairiose padangos vietose. Pavyzdžiui: "Hard" centrinę protektoriaus dalį ir "Medium" šonines protektoriaus puses.

 

Šios tipo padangos paprastai yra "slikai" (neturi protektoriaus), tam kad pasiektų didžiausią įmanomą kontaktą su paviršiumi. Lietaus("Rain") lenktyninės padangos, taip pat egzistuoja - jos turi labai tankų protektorių su per vidurį einančiu grioveliu, siekiant išmesti kuo greičiau ir kuo didesnį kiekį vandens.

Nepaprastas gumos naudojamos gaminti šias padangas minkštumas, daro šių padangų naudojimo trukmę labai trumpą.

Paprastai šio tipo padangos nėra leidžiamos naudoti keliuose. Nors kai kurie modeliai yra leidžiami ant jų yra užrašas "DOT Race". Šios padangos turi šiokį tokį protektorių (slick tipo padangos draudžiamos keliuose). Vis dėlto, nepatartina naudoti šios padangų rūšies kelyje. Jos nesuteikia geresnio sukibimo kaip "Sport" tipo padangos ir susidėvi žymiai greičiau.

Keisk savo motociklo padangas teisingai

Ant motociklo yra neįprasta turėti dvi vienodai nusidėvėjusias padangas tuo pat metu, kadangi galinės padangos paprastai susidėvi greičiau, nei priekinės padangos.

 

Padangų gamintojai investuoja dideles sumas pinigų padangų dizainui ir užtikrina, kad atitinkamo modelio priekinė padanga nusidėvėjimu sutampa su galine kiek įmanoma geriau.


Daugelis parametrų turi įtakos šiam suderinamumui - ypač padangos profilis (apvalūs, trikampiai ir t.t.), standumas, galima karkaso deformacija ir darbinė temperatūra. Todėl rekomenduojama vengti maišyti įvairių tipų padangas.
Tai žinoma nėra privaloma. Jei norite dėti skirtingo tipo padangas savo motociklui, bandykite laikytis šios taisyklės: minkščiausio mišinio padangą dėkite priekyje. Labai svarbu užtikrinti geriausią įmanomą priekinės ašies sukibimą. Galinio rato slydimas gali būti kontroliuojamas, o priekinio rato slydimas beveik visada veda prie griuvimo. Padangų nusidėvėjimas yra nustatomas pagal protektoriaus susidėvėjimo rodiklius, kurie dažnai yra ant protektoriaus. Jei protektoriaus nusidėvėjimas pasiekia minimalų leistiną gylį (1 mm), patartina pakeisti padangas ne tik dėl to, kad išvengti įstatymuose nurodytų baudų, bet ir todėl kad užtikrintumėte savo ir kitų eismo dalyvių saugumą.


Taip pat patartina reguliariai tikrinti ar padangos nėra pažeistos ir ar nėra jose ypač aštrių daiktų tokių kaip varžtai, vinys ar gabalėliai stiklo.

 

Padangų slėgis turi būti matuojamas tada, kai padangos yra šaltos (atvėsusios po kelionės), kas 15 ar panašiai dienų.


Šalta padanga yra ta padanga, kuri nebuvo naudota daugiau nei 2 valandas, arba su ja yra nuvažiuota mažiau nei 3 km nedideliu greičiu.
Slėgis didėja kylant temperatūrai. Matuojant įkaitusias padangas reikėtų atimti 0,3 atmosferos (angl. bar) tam, kad turėti šaltos padangos slėgio atitikmenį.

Teisingas slėgis

Teisingas slėgis yra labai svarbus saugumui, komfortui ir padangos naudojimo trukmei. Štai kodėl svarbu laikytis slėgio, kurį rekomenduoja gamintojas.

Kietai pripūsta padanga

Kietai pripūstos padangos sukelia pernelyg didelį centrinės protektoriaus dalies nusidėvėjimą ir sumažina sukibimą dėl sumažėjusio sąlyčio su kelio paviršiumi - taip pat sukelia didesnį motociklo nestabilumą visais galimais greičiais. Be to, tokia padanga mažiau efektyviai sugeria kelio nelygumus, todėl sumažėja patogumas. Ekstremaliu atveju, kai padanga labai stipriai perpučiama yra galimybė, kad tai gali sukelti jos sprogimą.

 

 

Padanga su nepakankamu slėgiu

Nepakankamai pripūsta padanga susidėvi greičiau ir dažnai netaisyklingai (nelygiai). Padangos deformacija reaguojant į mechaninį stresą žymiai didesnė nei teingai pripustos padangos, ir tai gali suardyti padangos karkasą, kuris gali sukelti padangos sprogimą. Ši deformacija, taip pat gali sąlygoti padangos perkaitimą, kuris gali perkaitinti padangą virš jos optimalios veikimo temperatūros ir tokiu būdu sumažinti sukibimą ir sukelti arba pagreitinti padangos susidėvėjimą (karkaso, protektoriaus ir gumos savybių). Motociklas su nepakankamai pripustomis padangomis sunkiai vairuojasi ir yra nestabilus (motociklas nuolat vingiuoja, bando išsitiesinti posūkiuose ir pan.)

 

Apkrovos indeksas

Apkrovos indeksas

Maksimalus svoris kg

Apkrovos indeksas

Maksimalus svoris kg

Apkrovos indeksas

Maksimalus svoris kg

Apkrovos indeksas

Maksimalus svoris kg

20

80

55

218

79

437

101

825

22

85

58

218

80

450

102

850

24

85

59

243

81

462

103

875

26

90

60

250

82

485

104

900

28

100

61

257

83

487

105

925

30

106

62

265

84

500

106

950

31

109

63

272

85

515

107

975

33

115

64

280

86

530

108

1000

35

121

65

290

87

545

109

1030

37

128

66

300

88

560

110

1060

40

136

67

307

89

580

111

1090

41

145

68

315

90

600

112

1120

42

150

69

325

91

615

113

1150

44

160

70

335

92

630

114

1180

46

170

71

345

93

650

115

1215

47

175

72

355

94

670

116

1250

48

180

73

365

95

690

117

1285

 

Greičio Indeksas

Greičio Indeksas

Maksimalus greitis km/h

Greičio Indeksas

Maksimalus greitis km/h

Greičio Indeksas

Maksimalus greitis km/h

A1

5

D

65

Q

160

A2

10

E

70

R

170

A3

15

F

80

S

180

A4

20

G

90

T

190

A5

25

J

100

U

200

A6

30

K

110

H

210

A7

35

L

120

V

240

A8

40

M

130

ZR

>240

B

50

N

140

W

270

C

60

P

150

Y

300

Specifinė informacija tam tikroms padangoms:

 

- 8-PR:

Sluoksnio Reitingas (PR) (nuo 1 iki 8) yra rodiklis, kuris nurodo padangos keliamąją galią. Skaičius neturi jokio tiesioginio ryšio su sluoksnių skaičiumi.

- A:

Yamaha patvirtintos padangos

- BL:

Juodas žymėjimas (Black Label): Ženklai ir raidės ant padangos sienelės parašyti juodai.

- DOT:

Pagaminimo metai

- F:

Honda patvirtinta padanga

- FJ:

Kawasaki patvirtinta padanga

- GL:

GOLDWING homologacija

- HARD:

Kieto mišinio padanga

- HD:

Harley-Davidson patvirtinta padanga

- MEDIUM:

Vidutinio kietumo gumos mišinys

- MEDIUM-HARD:

Vidutiniškai kietas gumos mišinys

- MEDIUM-SOFT:

Vidutiniškai minkštas gumos mišinys

- MT:

HARLEY DAVIDSON homologacija

- NHC:

Padangos nehomologuotos naudoti keliuose

- NHS:

Motokroso/žiedinių lenktynių padangos netinkamos (negalimos) naudoti kasdieniuose keliuose

- (NT):

Padangos protektorius dyla vienodai U forma.

- NWS:

Siaura balta juostelė

- NWW:

EQUIVALENT TO SW NARROW WHITE STRIPE

- RF:

Sutvirtintos (reinfoced) padangos, lygiavertės XL padangoms.

- RSW:

Lenktyninio motorolerio ratas (Racing scooter wheel)

- S:

Sportinis gumos mišinys

- SOFT:

Minkštas sportinis gumos mišinys

- SS:

SUPER SPORT dažniausiai minkštas sportinis gumos mišinys

- SW:

Padangos balta šonine sienele

- TL:

Bekamerinė padanga

- TT:

Kameros tipas, padanga su kamera

- U:

Padangos protektorius dyla vienodai U forma.

- WLT:

Užrašai ant padangos baltomis raidėmis/ženklais

- WS:

(White Stripe) Balta juostelė padangos šoninėje sienelėje

- WSW:

(White Side Wall) Padangos balta šonine sienele

- WW:

(White Wall) Padangos kurių visa šoninė sienelė yra balta

- WWW:

Padangos tipas lygiavertis WW

- XL:

Sutvirtintos padangos turinčios didesnį apkrovos indeksą.

- Z:

Lygiavertės ZR padangoms.




PagrindinisPagrindinis

Rasti padangas pagal automobilį:



Susisiekime

My status

Krepšelis  

Prekių krepšelis tuščias